القائمة الرئيسية

الصفحات

يونس شلبى يعود للأضواء مرة اخره بسبب أرملته ..


     يونس شلبى يعود للأضواء مرة اخره  بسبب أرملته ..









    وعاد اسم الفنان الكبير الراحل يونس شلبى للظهور مرة اخره، 

    بعد أن حلت زوجته ضيفة على برنامج شارع النهار، المذاع 

    علي شبكة تليفزيون "النهار" وكشفت خلال الحلقة عن تفاصيل

     زواجهما فى عام 1986.


    وقالت عن يونس شلبى : اتجوزنا بعد ما عمل مسرحية العيال 

    كبرت، أنا أخدته وهو فنان كبير ومشهور وكان عمل أعمال كبيرة 

    جدا وقتها، متابعة، بأنه كان متواضعا بشكل كبير وعطوف على 

    من حوله.

    أما عن معجبات يونس شلبى ، تقول أرملته: كان ليه معجبات بس

     لازم يكون ما فى بين الراجل ومراته ثقة وأنا كنت بثق فيه.

    وأوضحت أرملة الفنان الراحل يونس شلبى ، إنه كان يحب أولاده

     بشكل كبير، كما أنه كان يحب إنجاب الفتيات، مستكملة: كان 

    بيحب البنات لأنه هو اتربى مع والدته وأختين يعنى هو اتربى فى

     وسط بنات، واتربى يتيم مشافش والده وعاش مع مامته وده السر

     اللى خلاه اتجوز كبير، أنا اتجوزت يونس شلبى وهو كان عنده 

    45 سنة وأنا 20 سنة وقتها.

    وتابعت: يونس شلبى كان عاوز يتجوز واحدة تراعى والدته 

    وتخاف عليها والعائلة هى اللى رشحتنى ليه، وأنا انبهرت بيه جدا.

    تعليقات